Ask the Stamper *NEW*

Posted by Princess Eva Angelica On 5:20 AM

För en liten tid sen fick jag en idé till vårt magazine.
Många tidningar har en frågespalt.
Tyckte det skulle passa även vår tidning.
För visst är det saker vi undrar hela tiden..;)?
Så här har vi nu vår nya frågespalt.


Har du någon fråga om stämplar, göra kort eller en teknik osv.
tveka inte utan sänd oss din fråga.
Vi ska försöka att svara efter bästa förmåga och postar
sen era frågor samt våra svar en gång
i månaden här i vårt magazine.
Har du, någon fråga??
Jamen skicka den då till oss!
(stampartic@gmail.com)

******

Some time ago I got the idea of a new addition to our magazine.
Lots of magazines do have a question page.
Thought it would suit our magazine too.
Cause is it not so that we wonder things all the time..;)?
So here we got our brand new question page.


If you wonder about something in stamping, making cards
or a technique do not hesitate to ask us.
We will try to answer with our best knowledge and post
the questions and
answers here in
the magazine once a month.

Do, you have a question??
Well send it to us!
(stampartic@gmail.com)


Här svarar Jorunn på vår första fråga:
Here Jorunn answers our first question:


Jeg fikk et spørsmål om hvordan jeg distresser (elder) kantene på mine kort,
noe jeg gjør veldig ofte.
Her har jeg prøvd å forklare hvordan:

I got a question on how I distress the edges on my cards, something I almost always do.
I have tried to explain how:

Du trenger ~ You need:


Motiv ~ Image
Distress Ink (Tea Dye)
Svamp ~ Sponge (here: Inkssentials blending tool)
Kantskrape ~ edge distresser
Fluid Chalk cat eye -dark brown.



Få et godt tak så blir det enklere å kontrollere og mindre sjangse for uønskede blekk striper.

Get a good grip, makes it easier to control and to avoid unwanted ink marks.


Start et stykke utenfor papiret, og jobb deg inn på papiret i sirkel bevegelser.

Start outside the card stock and work your way on to the card stock, using circular movements.



Jeg holder alltid svampen i en vinkel, slik at ikke hele svampen kommer ned på papiret.

I always hold the sponge in an angel, so it doesn't touch the card stock with the whole sponge.



Her er motivet ferdig distresset med distress ink, og jeg stopper veldig ofte her.
Men av og til, så liker jeg å gjøre mer ut av distressingen.

Here the image is done distressed using distress ink, and I very often stop here.
But sometimes I like to make some more out of the distressing.




Jeg bruker først kant skrapen, jeg har Heidi Swap sin skrape. Det finens mange på markedet og noen bruker faktisk saks også.

I now grab my edge distresser, and I have Heidi Swaps edge distresser. There are many different edge distressers out there, and some even use a pair of scissors.


Og til slutt går jeg over kantene med Fluid Chalk Cat eye puten min, og her er det viktig med vinkelen du holder puten i. Jeg bruker den rett på slik som vist her, tipper du puten for mye over på motivet så syns jeg det blir for mye av denne mørke fargen.

And finally I go around the image using Fluid Chalk Cat Eye ink pad, and now it is important you use the angel I am doing in the picture. Hold the pad straight on the card stock, if you tilt it on to the card stock, it will be too much of the dark color on the image.

Her er det ferdige kortet ~ Here is the finished card:

Og siden det er januar og vi prøver å spare litt i StampARTic, har jeg bare brukt restekassen min til dette kortet. Bare blomster og perler er nytt.

And since it is Cheap Crafting January here at StampARTic I have used my scraps and left over papers on this card. Only the flowers and pearls are new.

Jorunn

****
Tack Jorunn!

Till nästa gång hoppas jag alla har en god sparsam månad.
Fortsätt följa oss för mer tips om hur man kan hålla ner kostnaderna.
Glöm nu inte, har du en fråga om vår underbara hobby
du nu vill ha svar på, skicka den till oss.

Thank you Jorunn!

Until next time I hope you all have a great saving month.

Keep following us for more tips on how to keep the costs down.
Do not forget, do you have a question regarding our wonderful hobby
you want an answer to, just send it to us.


0 Response to 'Ask the Stamper *NEW*'

Post a Comment

Blog Archive