Sophia Lindgren - Guest DT in September

Posted by Princess Eva Angelica On 3:15 PM

Vi är glada att kunna presentera vår gäst DT medlem Sophia Lindgren. Hon kommer att vara med oss hela September månad.

Men vi skall låta Sophia berätta lite om sig själv:

Namn: Sophia Lindgren alias kurrebo
Ålder: 38 unga år
Yrke/sysselsättning: heltids-mamma åt våra fem barn
Gift - barn? : Lyckligt gift med min kärlek sedan 20 år. Tillsammans har vi 5 underbara ungar. Isak (10 år), Minja(8 år), Liam(6 år), Vilja(3 år) och Ivan(14 månader)

Jag har alltid varit en pysselmänniska och har testat decoupage, porslinsmålning, eterneller mm. Men när jag fann scrapbooking och cardmaking, för drygt 3 år sedan, blev jag fast! En bättre hobby än det här kan inte finnas...
Älskar att man kan sitta i lugn och ro och skapa , för att i nästa stund sitta tillsammans med en skara likasinnade.
När jag skapar, ger jag mig själv både eftertraktad egentid och en stunds avkoppling. Upplever att tiden flyger iväg och att skapa gör mig lycklig.
Sen början av året ingår jag i designteamet hos Handarbeta .se.

Saker jag inte klarar mig utan när jag skapar är chalk, scrappy glue och vackra spetsar. Gör sällan "platta" alster utan bygger gärna upp med 3d-kuddar och lager på lager. Har nog en liten dragning åt shabby chic eller vintage-hållet ; )

Inspiration finner jag på en mängd håll. Dels genom diverse forum och bloggar men också genom att träffa andra scrappare/kortmakare och se deras alster ta form.

En av mina främsta egenskaper är att jag älskar utmaningar! De ger mig motivation och drivkraft till att skapa med nya material och tekniker. Är egentligen inte en kortmakare i första hand, utan gör mestadels LO´s.

Att få vara september månads gäst-dt här på stampARTic är både en stor ära och en stor utmaning!

******

This month we have been very lucky to have Sophia Lindgren on our team. She will be with us the hole September month.

Let Sophia tell something about herself:

Name: Sophia Lindgren alias kurrebo
Age: 38 young years
Work/occupation: housewife and full time mom to our five children
Married - children? : Togehter we have 5 lovely children. Isak (10 year), Minja(8 year), Liam(6 year), Vilja(3 year) och Ivan(14 month)

I have always been a crafter and I have tested decoupage, painting porcelain, dyed plants and so on. When I did find scrap booking and card making almost three years ago. I was hooked. One cant find a better hobby than this ...
I love to sit in peace and create or then come together with other who also love this hobby.

I give myself some time for myself and also some relaxing when I craft. The time seems to fly and crafting makes me happy.
Since the beginning of this year I has been in design team Handarbeta .se.

Things I can't do without when I'm crafting is chalk, scrappy glue and beautiful laces. I seldom do "flat" work I rather build the creation with 3d-tapes and layer on layer. I do have a tendency to do shabby chic or vintage ; )

I find inspiration from different places like forums and blogs but also when I meat other scrapers/card makers and see their works as it comes to life.


One of my best quality is that I love challenges! It give me motivation and power to create with new materials and techniques. I mostly do LO's but occasionally I also make cards.


It's an honor and also a challenge to be the guest DT in StampARTic in September!

0 Response to 'Sophia Lindgren - Guest DT in September'

Post a Comment