Make your own flowers. Part 2.

Posted by Princess Eva Angelica On 3:05 PM


Dere kjenner sikkert til den veldig talentfulle tusenkunstneren Pia. Hun er DT hos idebloggen ”Scrapfactory”, og det var der jeg fant en fantastisk tutorial om selvlagde roser, som var laget ved hjelp av Retro puncher og vann!! Jeg var snar bort til hobbybordet, og fant fort ut at dette var noe alle kan lage. Damene i ”Scrapfactory” har vært så snille å la meg dele disse blomstene med StampARTics lesere, så her kommer min tutorial om hvordan du kan lage de lekreste roser. Husk å stikke innom ”Scrapfactory”, der finner du masse inspirasjon!!

******
Many of you know the very talented Pia. She is DT at the idea blog “Scrapfactory”, and it was there I found a fantastic tutorial about handmade roses, that was made only from retro punch flowers and water!! I had to try it right away, and experienced that this was something we all can do. The ladies in “Scrapfactory” have been so kind to let me share these flowers with StampARTics readers, and here follows my tutorial of how to make these beautiful roses. Make sure to visit “Scrapfactory”, for a lot of inspiration.




I mitt ekrempel har jeg valgt å bruke akvarellpapir, men alle typer kartong kan brukes. Nå er det slutt med å kaste selv de minste bazzill rester, lag roser av dem i stedet!!! Jeg har brukt retro puncher i tre forskjellige størrelser. I tillegg trenger jeg en brad, og en liten sprayflaske med vann. Her har jeg stanset ut fire store, tre mellomstore, og tre små blomster.

******
For my example I have used aquarelle paper, but you can use all kinds of cardstock. Now it is time to save even the smallest left over papers, and make roses. I have used my Retro punches, in three different sizes. Then I just need a brad, and some water. Here I have made four big, three medium, and three small flowers.



Så soter jeg kantene med vannfast blekk på begge sider. Distress fungerer ikke her, siden jeg skal bruke mye vann etter hvert.

******


Then I use some ink on both sides of the flower. It has to be waterproof ink, since we are going to add a lot of water.


Jeg setter sammen blomstene med en brads.
Nå er jeg klar til og spraye blomsten med vann. Mye vann!

Så bretter jeg bladene opp, en etter en. Jeg tilfører mer vann underveis. Jeg er litt hardhendt, og de større bladene bretter jeg litt etter hvert som jeg bretter dem opp.

******

Now I use the brad to make my flower, and I am ready to add water. A lot of water!
Then I fold the petals up, one by one. Now and then I add some more water. I am a bit rough, and the bigger petals I crunch a little.











Når alle bladene er brettet opp, og blomsten ser ut som en sørgelig våt klump med papir, så starter magien. Nå bretter du forsiktig bladene ut igjen, og former dem litt underveis. De aller minste bladene kan få stå igjen, og danne en knupp.

******

When the whole flower is folded, and it just looks like a sad wet lump of paper, then the magic starts. Now you carefully fold the petals out again, and you can shape them a little bit with your fingers. Some of the smallest flowers I leave the way they are, to make a center in my rose.





Her er resultatet.
La blomsten tørke helt!
Nå kan du velge om du vil pynte videre på blomsten, med Glimmermist, Perfect pearls, glitterlim, eller bare beholde den som den er.



******
Here is the result.
Wait for the rose to dry. Now you can decorate the flower with Glimmermist,Perfect pearls, glitter, or just keep it the way it is.




Her er et kort hvor jeg har brukt blomster som er laget på denne måten.

Jeg håper dere likte tutorialen, og denne måten å lage blomster på.


******
Here is a card where I have used flowers made this way.
I hope you enjoyed this tutorial, and this way of makeing flowers.













0 Response to 'Make your own flowers. Part 2.'

Post a Comment