Tea light card

Posted by Princess Eva Angelica On 3:05 AM



I dag vil jeg vise hvordan jeg lager en ny type telys kort. Dette er en flott gave og kort i ett, og jeg håper mange får lyst til å prøve seg.

*******

Today I will show you how to make a new kind of tea light card. This is a great gift card, and I hope many will give it a try.


Jeg begynner med esken til telysene.
Kartong: 20cm / 22cm.
På langsiden preger jeg ved 8cm, 10cm, 18cm og 20cm.

*******

I start by making the box for the tea lights.
Cardstock: 20cm / 22cm
On the longest side I score by 8cm, 10cm, 18cm and 20cm.



På kortsiden preger jeg ved 2cm, 4cm, 16cm, 18cm

*******

On the short side I score by 2cm, 4cm, 16cm and 18cm.



Klipp vekk hjørnene som på bildet.

*******

Cut of the corners like you see on the picture.



Skråklipp hjørnene på klaffene./Cut of the corners on the flips.



Jeg lar esken vente litt, og lager permen/selve kortet.
Kartong: 24,3cm / 15cm
Preg 11cm inn fra hver side, og bruk en kantpunch på kortsidene.

*******

Now I put the box on hold, and start to make the cover.
Cardstock: 24,3cm / 15cm.
Score 11cm in from both sides, and use an edge punch like you see in the picture.


Nå sverter jeg alle kantene på både kort og eske./Now I distress all the edges.


Jeg velger et mønsterark , og dekorerer de sidene av esken som vil synes.

*******

I choose a patterned paper, and decorate the parts of the box that is going to show.



 

Det er på tide å lage vindu i esken. Jeg bruker en Spellbinder som mal, og tegner fasongen på baksiden av esken.

*******

It is time to make the window. I use a Spellbinder dies as a template, and draw the shape on the back of the box.





Vinduet klipper jeg ut for hånd med en god saks, og sverter kantene.

*******

The window I cut out by hand with a good sissor, and distress the edges.




Så lager jeg en tag, og en taglomme til å ha inne i kortet.
Tagen måler 13,5cm / 8cm, og jeg har brukt den samme Spellbinderdiesen som mal, for å lage fasongen på toppen.

Lommen måler 9,5cm / 9,5cm, før jeg bruker kantpunchen.
Jeg dekorerer med det samme mønsterpapiret som på esken, og sverter alle kantene.

*******

Now I make a tag, and a pocket for the tag to have inside the card.
Tag: 13,5cm / 8cm. I use the same Spellbinder dies to shape the top of the tag.

The pocket: 9,5cm / 9,5cm. This is before I use the edge punch.
I decorate with the same patterned paper as I used on the box, and I distress all the edges.



Her er baksiden av lommen, klar til å limes inni kortet.

*******

Here is the back of the pocket, all ready to be fastened inside the card.





Jeg bruker et matchende mønsterpapir, og dekorerer innsiden av kortet. Her har jeg lukket esken, festet et bånd under, og limt den på plass inni korete.

*******

I use a matching paper, and decorate the inside of the card.
On the picture you can see I have closed the box, fastened a ribbon underneath it, and fastened it inside the card.



Nå gjenstår det bare å pynte tagen, og fremsiden av kortet. Jeg bruker et bånd som går rundt hele kortet for å lukke.
Her ser du mitt ferdige kort.

*******

What`s left now is to decorate the tag and the front of the card. I use a ribbon around the card to close it.
Here is my card all finished.










Og her er et annet telys kort jeg har laget.

*******

And here is another tea light card I have made.










Jeg håper dere fant litt inspirasjon her, og fikk lyst til å prøve selv:)

*******
I hope my tutorial inspired you, and that you want to give it a try:)

0 Response to 'Tea light card'

Post a Comment

Blog Archive